Kvällsdressyr

Igår jobbade jag Noreen ca 35 minuter i paddocken, alla gångarter, prövade lite skänkelvikning, öppna och jobbade mycket med att få in bogarna och kunna samla sig på rakt linje innanför spåret.

Hon börjar verkligen göra framsteg, formen är stadigare, hon bjuder bättre framåt utan att dra eller springa, det enda som är helt åt helvete just nu är galopp-trav övergången, haha. Efter galoppen blir hon väldigt springig och vill helst slängtrava med huvudet bland molnen två varv runt fyrkanten om hon fick. Där brukar jag be om skritt och sen trav igen och brukar få lugna henne på en mindre volt innan vi kan fortsätta arbeta.

I det stora hela är jag nöjd, avslutade med lite övningar på marken för att stretcha igenom kroppen och främst få under bakbenen ordentligt så hon inte stelnar i korset. Hon rids mycket i varierad form, dvs plockar upp henne i korta stunder och sen lägger jag ner henne och låter henne få öka lite i låg form och böjd rygg.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback