Uteritt

Idag stod uteritt på schemat, två dagars trimm i paddocken och jag vill spy på basic ridning och grunderna, haha. Istället la jag fokus på TEMPO, min överkokade ponny var helt galen idag. Det började i stallgången då Buster ( kompisen ) galopperade runt och gnäggade som en GALNING nere i hagen, Buster är i vanliga fall världens lugnaste ponny, 21 år gammal och hur go som helst, men ibland får han sina ryck ( oftast när jag tar Noreen ifrån honom ) och då sätter han fart. Noreen blev skiträdd för ljudet av hans bus nere i hagen och blåste upp sig och dansade runt i stallgången, när jag väl kom upp på ryggen, barbacka, så lugnade hon sig något och Buster slutade genast med sitt bus när han fick syn på henne igen. Skrittade ner mot stranden, sedan tillbaka igen, vi har nämligen en grusväg som leder hela vägen ner till havet, och sen travade vi hela grusvägen en vända, skrittade en och travade tillbaka igen. I traven var hon helt överkokad, hon flög verkligen fram och när hon får studsig och kort gång, och inte tar ut steget är det omöjligt att sitta still, hahaha. Fick ta tillbaka henne ett par gånger, men sen slappnade hon av och dansade fram fint, mycket mer framme vid handen än när vi ridit på banan. Sen skrittade vi av en runda runt hagarna. Blev en kort ridtur, men lite mysigt och kravlöst sådär på kvällen. Imorgon drar jag mig mot skåne för att se på hästtävlingar så Noreen får vila :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback