Update

Noreen började för ca en månad sedan att nicka med huvuvdet i traven, det var då jag plockade bort sadeln för gått då det kändes som ett ganska tydligt tecken för mig, efter det slutade hon med nickningarna och blev istället, het som in i helvete. Såfort jag började rida barbacka så blev hon helt galen och bara rusade, som om något tidigare hindrat henne och nu kunde hon röra sig helt fritt. 
 
I nya sadeln är hon precis lika het och pigg som hon är när jag rider utan och hon är sig själv, vilket jag uppskattar mest. Hon verkar trivas bra i den, men att spänna gjorden är fortfarande något hon ogillar, misstänker att det kan vara ifrån när vi började rida in henne, och hon var preggo. 
 
Nu har jag köpt en ny sadelgjord, en lite bredare som fördelar trycket och resår på bägge sidorna. Ska bli spännande att se vad hon tycker om den. Igår fick hon vila, så var endast nere och pussades med henne och dränkte henne i flugspray, haha. Men idag ska vi trimma, hon är ju så satans rädd överallt så vill gärna rida ut henne för att träna på det, samtidigt vill jag inte att hon ska orsaka någon annan skada eller liknande, därför är det bättre att rida ut tillsammans med någon annan. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback