Tvinga sig till en bättre sits

Jag har alltid haft en nogolunda sits, aldrig varit särskilt klumpig på hästryggen, men senaste åren har jag inte underhållit ridmusklerna och därmed förlorat den där starka och raka ryggen, när jag ridit in Noreen har fokus legat på henne helt och hållet, och jag har lagt både sits, skänkel och hand åt sidan = fullständig klump på ryggen.
 
Att ha ridit barbacka har verkligen gjort att jag fått jobba på min sits, omedvetet, man sitter liksom inte kvar om man inte sitter ordentligt, speciellt inte på en häst som ibland hoppar till, bockar, busar och sticker iväg.
 
tycker att jag bättrat mig ordentligt på den fronten, både skänkelläget och handen har blivit bättre då jag har mer tid att tänka på mig själv när jag rider.
 
 
Har massor att förbättra, men att se utveckling är alltid kul, behöver bli rakare i ryggen och få upp blicken mer. Att jag inte svankar bättre beror dels på att jag har ryggproblem och det gjort sjukligt ont att räta upp, men det ska vi säkert kunna få ordning på det med.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback