Tillbaka på häsryggen

Ponnyn fick vila i lördags då jag och min vän var bjudna till Paula Törnquist gård nere i Lund för att se på lite tävlingar. Vi var dock bara där lördagen, men dom hade lite högre klasser på söndagen jag gärna sett. Iallafall så var det trevligt. Sen spenderade vi natten i Malmö och hade trevligt. Skönt att ta en paus i vardagen men oj vad jag saknade min ponny, hihi. 
 
Idag red jag iallafall. Noreen har stått ute inatt så hon var lite.. galen? Vet inte riktigt hur det hänger ihop med började med att hon inte kunde stå still när jag gjorde iordning henne, hon stampade runt och ville absolut inte ha på sig benskydden, försökte kasta sig bakåt ( drog nästan loss grimskaftet ) och var allmänt jobbig, gick bort till paddocken när hon var påklädd och redan i början var hon superpigg, studsade runt i hög form och var superkänslig både i munnen och i sidorna. Hellre det iallafall.
 
Efter att ha jobbat henne lite i skritten så började hon bli ofokuserad, hon är väldigt het och pigg av sig, och vill gärna springa i ett högre tempo, och därför försöker hon sig på typ ALLT. Hon vet att hon inte får springa och försöker sig därför på annat för att undvika jobb, det senaste har hon blivit helt stum i munnen och bara sprungit som tusan, vilket såklart är jobbigt, vill inte behöva dra henne i käften så istället gör jag förhållning på förhållning och ger henne inget fäste i handen, det är nämligen när hon hänger sig i handen som hon drar på oftast, och det fungerade bra, tillslut jobbade hon huuur fint som helst, men det var lite kämpigt där ett tag, och jag tror att vi kommer få jobba med detta länge länge, men en bra bit på vägen och jag har hittat lite knappar nu iallafall. Fantastiskt att kunna utvecklas TILLSAMMANS med sin häst.
 
Jag hade dock väldigt svårt att få fäste när jag gjorde förhållningarna, rider nämligen barbacka då jag ej har någon passande sadel just nu, så känner att jag hamnar obalans då mina ben glider fram när jag rätar upp mig.. får träna på det. Behöver träna upp min mage/rygg märker jag. 
 
Två bilder ifrån i torsdags, gick fruktansvärt dåligt och dessa var de enda visningsbara bilderna, tänker dock spara de dåliga också, kul att ha i framtiden, haha. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback