Svettigt dressyrpass

Igår red jag endast ut, ganska mycket travarbete men hon var inte sådär jobbigt explosiv som hon kan vara, utan avslappnad trots att vi mötte andra ekipage på vår ridtur. STOLT matte, allting går kanon nu och det är just det vi behöver träna på, att hon ska fokusera på mig trots att det händer saker runt om. 
 
idag var det som sagt paddocken som väntade, red igenom henne ordentligt i både trav och skritt, ca 1 timma red vi i paddocken, varierade formen mycket och jobbade på rakt spår, hon är såklart pigg och het i början, men vet nu att hon inte får rusa iväg eller lägga sig på bettet utan väntar in mig och väntar på kommando, vilket jag är väldigt nöjd med. Jag blev heeelt genomsvett, trots att vi red på kvällen så var det 24 grader ute och solen stekte gött, inte precis bästa dagen att bära svarta ridbyxor. Haha. 
 
Skrittade sedan ut henne som avslut, då var hon avslappnad och lugn och kunde gå på helt långa tyglar utan att varken takta eller försöka dra iväg, skvätte lite vid Trampes hage ( ett litet gotlandsruss hon tidigare aldrig visat något intresse av.. haha ).. dessa ston..
 
Nu väntar jag bara in min nya dressyrsadel som är påväg hem till mig ( YEY! ) så snart ska ni få både bilder och filmer på min dressyrstjärna, för att visa lite hur det ser ut i dagsläget. Hon utvecklas för varje dag och det är såå kul att uppleva och se. Kommer ett inlägg senare om mitt mål med Noreen.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback