Mina mål med Noreen

Jag har ridit in och utbildat Noreen helt själv, vilket jag är stolt över. När man tänker att man har chansen att forma sin häst själv så låter det helt fantastiskt, en häst som är PRECIS som man vill, sådär perfekt känslig, stadig och allert. Det man lätt glömmer är hur mycket hästens egen personlighet spelar in i själva utbildningen och utvecklingen. Noreen har en enorm egen vilja, en stor personlighet och massvis med egna åsikter om precis allting vi gör. 
 
Allting tar dessutom längre tid med Noreen då hon är så himla rädd för precis allt, hon är markskygg och rädd för främlingar. Hon är väldigt het och blir lätt stark, trots att jag alltid ridit med en väldigt mjuk hand. Hon är en tickande bomb när hon inte blivit arbetad på ett par dagar och är lite galen av sig, jag älskar varje liten del av den hon är, en hon är en SVÅR häst att jobba med.
 
Mitt mål är att hon ska vara så lätt som möjligt, jag vill att vem som helst ska kunna sitta upp och rida på henne, jag vill att någon ska kunna ta ut henne och visa henne på tävlingsbanan och jag vill att hon ska känna sig trygg i varje situation jag sätter henne i.
 
Jag hoppas kunna hitta en medryttare till henne, planen var att hitta någon direkt när Secret åkt, men eftersom att hon visat en helt ny sida av sig själv så har det tagit tid för mig att lära mig hennes alla sidor, lära mig hennes rörelser, beteende och sätt att vara på. Jag vill veta allt som finns att veta om henne innan jag kan lära någon ny att rida och hantera henne. Men jag har fortfarande planer på att hitta någon att avlasta mig samt ge henne variation.
 
 
Hon är en liten galenpanna som jag älskar sååå mycket. Hon kommer alltid vara i mina ägo och vi har många fina år framför oss, men det kommer inte alltid vara jag som är hos henne varje dag, tyvärr. Och jag vill förbereda henne så gott jag kan inför framtiden. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback