Jag är ingen tävlingsryttare, men jag är en ryttare.

Jag är 100% hästtjej och älskar dessa djuren. Jag har aldrig tävlat ( förutom på ridskolans ponnier på klubbtävlingar/clear rounder ) och har inga planer på att någonsin göra det heller, vilket tydligen är konstigt. Varför hålla på med denna sporten om man inte ska tävla?
 
Om någon får veta att jag har hästar så får jag snabbt frågan - åh! vad tävlar du?. Svarar jag då med ett - "Jag tävlar inte ( och ett stort leende )" så får jag alltid konstiga blickar. What?!
Är jag inte längre en hästtjej bara för att jag inte hoppar en bana på tid eller klär upp mig i kavaj och blir bedömd på inom dressyrstaket? Tränar jag inte lika hårt? Lägger jag inte ner lika mycket tid, pengar och jobb på mina hästar bara för att jag inte åker iväg och visar upp mig? För jag inte vill göra det?
 
Man är inte en "skogsmulleryttare" bara för att man inte finns med på en startlista och man är inte mindre värd som ryttare för att man inte har en dyr tävlingshäst uppstallad i ett dressyrstall. 
Det är klart att jag önskar att jag hade ett stort kapital att utgå ifrån och kunna ge mina hästar bästa möjliga förutsättningar, men mina hästar mår inte sämre för att jag inte har höga ambitioner inom sporten. 
 
 
jag har valt dessa hästarna, jag har valt att jobba med mina två ponnier och det är ingenting jag ångrar eller ens ifrågasätter, att utvecklas med dom, både som ryttare och människa räcker gott och väl för mig. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback