i sadeltankar

Har nu bestämt mig för att en ny sadel är ett måste, sätter inte hennes nuvarande på ryggen fler gånger i risk för att den ska göra henne illa. Min tränare tycker att en bomlös kan vara ett bra altenativ då hon ändras mycket ifrån sommar/vinter och dessutom kommer ändras i kroppen under i närmsta året då hon precis börjat muskla sig lite. Tycker att det låter bra, och fördelarna med bomlös överväger nackdelarna väldigt mycket. Star Trekk ( nya modellen ) är väl den jag är mest intresserad av, men nypriset är lite väl saftigt. Kan även tänka mig Freeform dressyrmodellerna men har upplevt att utbudet av begagnade bomlösa inte är särskilt stort, vilket såklart är synd. 
 
 
här har vi Star Trekk dressyrsadeln, behövs inga speciella paddar under för tryckfördelning, utan allting är inbyggt och den ser precis ut som en engelsk dressyrsadel, med andra ord precis vad jag vill ha. 
 
Sen har jag kollat en del på andra märken och helt plötsligt blivit sugen på brunt läder, har alltid haft bestämda åsikter om att brunt läder hör hemma på hoppsadlar, men vad tror ni? Mörkbrun dressyrsadel? Skulle det vara något?
 
Hittar jag en dressyrsadel som ligger bra på min prinsessa så kan jag äääntligen börja använda min hög med dressyrschabrak igen, vilket jag ser fram emot!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback