galen liten tös

hade tänkt mig en mysig skritt och travrunda utomhus, eftersom hon oftast är lugnare när vi rider ut, men blåst + nyklippt gräs = spänd, uppblåst och halvgalen ponny. Hej och hå. Fick skritta runt hagarna ett par varv innan hon kunde gå lugnt där, sen ner mot stranden, när vi skulle skritta tillbaka kom en man gående, hon ställer sig då tvärs över den ganska breda stigen och stampar med fötterna, mannen blev lite osäker så förklarade att hon är rädd och att det är bäst att han håller avstånd, vilket han gjorde, men ändå bokstavligt talat flög hon förbi honom i full panik, fick stopp på henne ganska snabbt efter och bad så mycket om ursäkt till den väldigt förstående äldre mannen, haha.
 
Sen travade vi lite på gusvägen mot stallet, vilket gick bra, kändes lite bättre i benen idag med nya sadeln och jag fick en mycket bättre sits än igår.
 
Gick sen in i paddocken för att få lite ordning på henne, galopperade en del så att hon fick jobba igenom ordentligt där, vilket gick bra och sen lite trav efter det, satt ner och fick henne lugn och fin, sitsen är inte precis perfekt, men MYCKET bättre än igår, kände mig inte som en nybörjare iallafall, haha. Lär nog rida in mig i den ganska fort. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback