Duktig ponny

Noreen var som sagt helt crazy igår när hon släpptes ner, så förberede mig på ett nervvrak när jag vandra ner mot hagen, men ponnyn kom snällt fram, trött och nöjd med läget, fick lite godis och sen gick vi in, Buster skrek sig hes men Noreen brydde sig inte ett skvatt om det. Gjorde iordning henne i lugn och ro, hon var väldigt behaglig att ha och göra med, annars kan hon dansa runt på stallgången, se spöken och tramsa sig, men inte idag, lugn som en filbunke. 
 
När vi red var hon till en början lite seg, det var varmt och hon var avslappnad, mjuk och lyssnade bra. Men när det började bli jobbigt, när jag plockade upp henne lite och bad om böjning så blev hon lite springig och stark, men tycker att jag löste det bra, hon lyssnade ganska snabbt och accepterade läget, i traven var hon på, ordentligt på i början, så fick göra många förhållningar och lät henne springa i ett lite högre tempo än önskat, men det var det bästa hon kunde komma med innan hon blivit ordentligt varm i kroppen. Men efterhand kunde jag minska tempot och be om mer samling, vilket hon accepterade, lång tygel, samlad trav i lagom tempo, kändes som en dröm att sitta på.
 
I galoppen red jag för första gången på lång tygel, rund och samlat utan att hon stack iväg, blev studsig emellanåt, en i det stora hela är jag överdrivet nöjd!
 
Vi skulle skritta ut som avslut, kom mot några halmbalar som småtjejerna använt som hinder, och Noreen studsade över utan att tveka, duuktig ponny!!
 
Sen svampades hon av, vilket gick bättre idag, och fick komma ut. Buster stod och väntade på oss vid grinden och Noreen fick pipa till och kicka för att han skulle flytta på sig, sen betade dom lugnt sida vid sida igen. Mys!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback