Dåliga vanor

Vi har en utomhus uppbindningsplats som är super nu på sommaren, förra året så blev Noreen skrämd där och lyckades slita sig ( Secret däremot fick panik då han inte alls var lika stark som mamma och stod kvar och pep efter mamsen.. stackarn.. haha ), och har därefter alltid varit lite spänd just där, när jag skulle på med skydden en gång så sparkade hon till i backen, så jag röt till och hon kastade sig bakåt och fick nästan med sig hela jävla stolpen.. och häromdagen när jag skulle tränsa henne så la jag tyglarna över ryggen, men såfort jag tog av grimman så kastade hon sig bakåt, som tur var så hade jag somsagt tyglarna där så kunde lätt hålla kvar henne och få fram henne igen, men detta börjar bli en dålig och läskig vana, det är lätthänt att hon sliter sig och är rädd att hon ska springa ut på en väg eller liknande ifall hon kommer lös.
 
Hon försöker aldrig slita sig annars, exempelvis när vi är i stallet, men just där är hon väldigt nervig, och har hon lärt sig att hon kan fly ifrån faran utan någon större ansträgning så upprepar hon såklart det beteendet.
 
 
tokfia!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback