crazy

Noreen har tagit det hela till en helt ny nivå.. säger som så, glad att jag hade sällskap idag. Hon var HELT panikslagen på stallplanen, antaligen för att hon lyckats dra sig loss därifrån två gånger de närmsta dagarna och ville tillbaka till kompisarna. Men gick in i paddocken när hon var som tokigast, tränade henne ifrån marken och fick henne att använda huvudet lite innan jag satte på sadel och grejer. Sen red jag, gick sådär.. hon var ordentligt stark och toppad, men fick till lugn trav och galopp, lite kontroll. Sen skrittade jag ut en runda, gick mycket bättre. 
 
 
galoppen har blivit såå mycket bättre, men eftersom att hon fått bättre kondis och muskler så har hon svårt att lyssna, koncentrera sig och massvis med energi. Nästa vecka har jag bokat in träning för att få hjälp med henne, lite för galen just nu, inte alls kul att behöva oroa sig över att hon ska få damp eller liknande.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback