Betessläpp

Satte på Noreen en flughuva igårkväll efter ridpasset, idag hade den hamnat på snedden så skulle in och ta av den, då fick hon PANIK av ljudet och kastade sig bakåt, efter det fick jag inte komma nära henne, lockade med godis, hö, gräs.. ingenting fungerade, att få på grimman var helt omöjligt. Tog mig en timma att få henne tillräckligt lugn för att få på den och sen kunde jag ta av flughuvan, hon var ordentligt nervös och spänd.. tog in henne och ställde henne i boxen där hon lugnade ner sig något. Sen gick vi ner med ponnisarna ( Buster och Noreen ) till sommarhagarna, fick hålla henne ordentligt då hon svansade och blåste upp sig och svävade omkring på grusvägen.. haha dampbarn!
 
Släppte dom sedan ihop och jävlar vad det blev liv i bägge två, som dom njöt av varandra! Busade och hoppade runt, Noreen flög runt med svansen i vädret och väärldens steg, aldrig sett så mycket energi i henne tidigare, så underbart att se sin häst så glad!
 
När han kom för nära kickade hon iväg honom, vilket han respekterade och tillslut stod dom och betade sida vid sida, helt lugnt. 
 
Trampe blev helt GALEN, han stod i en hage på andra sidan vägen och galopperade fram och tillbaka som en tok.
 
Glömde bort att jag hade mobilen med mig, så filmade endast när hon blev lite kaxig.
 
 
Ägarna till den andra ponnyn har koll på dom nu ikväll och sen kollar jag till imorgon för att se till att dom har vatten oså. Ska även rida då. Nu får hon dock ha grimman på sig ifall hon blir som hon blev idag, dvs att jag inte får sätta på grimman.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback