Barbackatrimm

Igår blev det barbacka trimm i paddocken för min och Noreens del. Hon var sjuuukt taggad och hade busat omkring i hagen precis innan, så hon var lite flåsig och frustig.. haha. Men såfort jag kom upp på ryggen så lugnade hon sig genast ( wiho! ÄNTLIGEN börjar det sjunka in!! ), hade absolut ingenting i handen utan hon gick fint och lugnt hela tiden när vi skrittade fram, superskönt! Hon trivs bättre utan sadeln, det märks!
 
I början av traven så var hon tjafsig i munnen, ville inte riktigt lyssna då hon märkte senast att hon faktiskt kunde total ignorera mina förhållningar och tygeltag, det är ju trots allt valfritt, tvingar henne inte till något. Men tillslut lugnade hon ner sig och var såååå fin! Vill inte bråka med henne, utan lät henne bara gå med huvudet bland molnen, men hon fick inte rusa och hon skulle ställa lite inåt med huvudet, så när hon gick ärligt så sänkte hon huvudet fint och trampade på bra.
 
Red i ca 40 minuter i skritt och trav, hon var himla mjuk och fin och vilade bra på steget, är nöjd! Kunde även öka och minska traven utan att hon exploderade, vilket var bra. Tränade också på övergångar, och hon tog mina förhållningar huuur bra som helst, mer eller mindre tvärnitade när jag bad om halt. 
 
 
gammal bild. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback