Vilodag

Idag fick Nina vila, så vi passade på att gå över bommar :)

 

När jag fick Noreen så fick hon panik bara hon såg bommar, skulle hon mot förmodan tvingas gå över så sparkade hon om bakbenen, rusade runt och blåste upp sig, det var sååå läskigt.. haha. Vi har tränat MYCKET med att bara skritta över bommar och vissa dagar har det tagit 15 minuter att bara få henne att gå i närheten av bommen.. 

Nu var det ett tag sedan vi tränade med dom, så hon fick ett litet flipp första gången vi gick över och stressade upp sig lite, men sen kom vi igen och det gick fin fint, gick bara över med lång tygel och bad henne hålla ett avstånd ifrån mig ( när hon får sina små utbrott så kan hon ibland springa över mig, vilket har hänt men inte får hända ), och hon skötte det super. Har även en film men funderar på att publicera utan ljud.. ibland blir jag nämligen lite bebisbarnslig när jag är med mina hästar och låter som en jubelidiot.. hehe. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback