Positiv tjej.

Måste faktiskt erkänna att jag är lite stolt över mig själv. Många är duktiga på att säga att dom startat med "gröna" hästar, dvs outbildade. Men min häst var bokstavligt talat grön när jag fick henne. Hon var folkskygg, gick knappt att klappa och jag hade inga kunskaper inom inridning eller utbildning, men har helt själv ridit in och utbildar i dagsläget min första ponny och jag är superstolt över henne. Hon gör framsteg varje dag och det gör mig så oerhört glad. 
 
Jag är ingen jätteduktig ryttare, har inte jättegoda förutsättningar utan kämpar på med det jag har och är glad att jag har möjligheten att ens äga en egen häst. 
 
Att jobba med unghästar är otroligt givande och väldigt roligt, dom utvecklas väldigt snabbt och jag ser framsteg varje dag, trots att man ibland får ta två steg bakåt för att ta ett fram. Jag ser fram emot att få uppleva en likadan resa med min egen uppfödda Secret om två år. Känner mig väldigt lyckligt lottad som får dessa chanser, att rida in sin egen häst är bland det roligaste jag själv upplevt.
 
Trots att jag alltid kommer behålla Noreen i min ägo så är det unghästar jag själv trivs bäst med och ifall det blir fler hästar i framtiden så är det definitivt inridning eller utbildningsprojekt som gäller.
 
 
jobbet är långt ifrån klart. Vi har flera år framför oss av framsteg och utveckling, och det är himla kul att jobba med en häst som är så speciell som min lilla flicka. Kanske får man se henne under en mindre ryttare på tävlingsbanorna om några år? hade varit kul =D


SV: Pärlorna är inköpta på Smyckestillbehor.se och på Tradera. Nej jag sprätte bort kedjan men behöll trådöglorna som den satt i. Sedan använde jag mig av dom ögglorna och "knöt" fast pärlraden :)

2013-03-19 // 12:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback