Miniryttarna

Något som gör mig ordentligt upprörd är när små ponnyryttare sitter med sporrar och spön på sina hästar utan att själva förstå inverkan det gör på hästen, en dålig hand och sits och sedan en sporre som trycker in i hästen i varje steg.. vad tänker föräldrarna till detta barnet egentligen? 
Kan du inte rida utan sporrar och kan du definitivt inte göra det med dom. Kan du inte sitta ordentligt i sadeln utan att klamra dig fast med benen så bör du inte ha en sporre på stöveln. Nej usch, det gör mig faktiskt väldigt illa till mods.
 
Detta är såklart inte barnets fel, man vet inte allt när man är liten ( man vet inte allt när man är stor heller för den delen ), och man måste låta sig själv vara nybörjare, man måste låta sig själv lära sig rida ifrån grunden och lära sig sitta ordentligt i sadeln innan man börjar hoppa eller tävla. Lär era ungar rida och sätt dom på välutbildade och väluppfostrade bra ponnier som LÄR dom rida rätt. 
 
Jag tackar högre makter för att jag gått på ridskola och fått chansen att LÄRA mig rida ordentligt på bra hästar. Blir så frustrerad när jag ser ungar som rycker sina hästar i munnen när dom försöker sitta ner i sadeln samtidigt som om klamrar sig fast med benen och har ett spö hängandes i handen som i varje steg petar till hästen på rumpan.. 
 
 
ridskoleponnyn Piccolo är ett fint exempel på en lugn och trygg nybörjarponny där man i lugn och ro kan lära sig steg för steg hur man ska rida en häst. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback