Lydig ponny

Är faktiskt riktigt stolt över min ponny, hon är ordentligt toppad och taggad i princip varje dag och när jag släpper henne i paddocken eller liknande så busar, hoppar hon och studsar nonstop, helt galen rent ut sagt. Men såfort jag kommer upp på ryggen så beter hon sig verkligen, inväntar minsta kommando och skulle aldrig få för sig att studsa runt och bete sig illa. Exempelvis idag var hon väldigt pigg och glad, men när jag bad om galopp så samlar hon upp sig, tar en lugn fattning och ökar inte förrän jag ber om det, direkt när jag ber om trav eller skritt igen så lyder hon fint. Faktiskt lite förvånad över hur lydig hon blivit, trots att hon är skygg och rädd i naturen så går hon dit jag styr henne utan att bli allt för spänd eller uppblåst. 
 
Imorgon får hon nog vila, kan hon behöva efter dagens galopparbete, men sen blir det lite mer intensivare pass i veckan, vill få upp både kondition och strykan i kroppen.
 
 
knäppjök!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback