Kaxig barnrumpa

Så beskriver jag min ponny idag. Vi marktränade i skritt och trav där fokus låg på att hon skulle gå balanserat på kortare lina och träna på att bära upp sig i ett långsammare tempo. Hon gjorde vad jag bad henne, men det var under protest, typ som en tonåring som gör hushållssysslor med som suckar och stönar och ormar sig hela tiden.. haha.
Hon viftade mycket på svansen, visade ordentligt hur hon inte alls ville utföra arbetsuppgifterna.. det är en tuff liten ponny jag har, det har jag alltid vetat, men vissa dagar visar hon sin kaxigare sida, speciellt när det blir lite jobbigt.
 
Imorgon ska vi göra samma sak, fast på lite längre lina och lite godis i fickan som motivation, annars har jag pysslat lite extra med henne, borstat ut hennes orediga svans ( pälsglanset tog slut så fick stå ett tag och reda ut den ) och borstade henne lääänge.
Hon är fortfarande lite för mager för min smak, men hennes päls glänser fint och hon mår bra i övrigt, det kan ta ett tag att få upp hullet ( såklart ), speciellt när hon precis varit digivande.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback