Igår och idag

Igår skrittade jag Noreen i paddocken uppsuttet, var tanken. Men fy katten vad seg hon var, hon lyssnade inte ett skvatt utan lite nonchalat struntade i min skänkel och röst, fick travat henne lite för att få igång henne, men det hjälpte inte, hon hade bestämt sig för att strejka. 
 
Idag tog jag ut henne i longerlinan istället, men hon började gå på mig och kaxade som fan.. så gick in och hämtade hjälm + longerspö. Jag är alltid väldigt noga och försiktig i all min hantering av Noreen, men när hon kaxar sig på det viset så får man visa vem som bestämmer lite, rörde henne inte med spöet men bara att jag håller i det får henne att freaka ur och helt plötsligt så var det inga problem att gå ut på volten.. tänka sig. 
 
Hon jobbade iallafall på ett bra tag tills hon började titta på annat och tappade lite fokus, försökte byta varv ofta, variera tempot osv, men det var helt enkelt inte särskilt kul idag heller, men det var fart i henne och hon fick jobbat av sig lite energi. Imorgon hoppas vi att vädret håller för att skritta ut en runda. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback