Hur ska vi göra med Secret?

Jag hade gärna sett att jag kunde plocka hem Secret vid tvåårsålder ( dvs om ett år ) för att påbörja insittning, longering, löshoppning osv. Låta honom vila över sommaren och sedan börja rida in honom vintern 2014/2015. Men eftersom att jag inte vet om jag ska studera eller inte så känns det väldigt osäkert, ev att jag lämnar ut Noreen på foder undertiden jag tar hem Secret ( isf tar jag hem honom vintern 2014 istället ) och rider in honom, då jag inte kan ha två hästar hemma, träna och rida dom + studera och jobba.. någonstans måsta man sätta en gräns.
 
Det är ett evigt pussel detta med hästarna, helst av allt vill jag ha en egen gård, tillgång till både stall och lösdrift och ha dom hemma alltid, och kanske ta in medryttare till Noreen under inridningsperioden med Secret.
 
 
Jag har iallafall en tjej som ev ska börja hjälpa mig med Noreen nu i vår med att rida henne någon gång i veckan. Först ska jag bara få lite ordning på henne.. hehe. Men jag är väldigt glad över att kunna lämna över ansvaret någon gång. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback