hopponny?

Helt ärligt så tror jag att Noreen hade gjort sig bäst som hopphäst, hon har sjukt mycket energi, är het/pigg vid ridning och väldigt snabb, vändbar och har något kortare steg ( vilket gör att hon inte lämpar sig särskilt för dressyren ).  Själv bryr jag mig inte värst att hon inte har rätta förutsättningar inom dressyr, jag älskar att rida henne och att jobba med henne, men tror att med en mjuk, lugn och duktig ryttare så kan Noreen absolut ut och tävla hoppning i framtiden.
 
När hon känns lydig i alla gångarter, sansat sig något och jag har mer kontroll så ska hon vänjas vid bommar, hinder och hoppas in, återstår att se hur hon tar den utmaningen då jag aldrig sett henne över hinder så har ingen aning om ifall hon har någon vidare teknik, vi har dock "hoppat" över ett par halmbalar utanför stallet för några veckor sedan vilket hon tyckte var fantastiskt roligt, så hon trivs säkert med det är hon fått in rutinen :)
 
 
jag är dock inte lämpad för hoppning, haha. Tycker att det är skoj ibland och kan få för mig att hoppa någon gång då och då, men har aldrig riktigt fastnat för det, dressyr är min favoritdel av ridningen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback