Gårdagens ridning

Igår red jag barbacka ( första ridpasset sedan sist hon visade obehag ), det tog mig ca 20 minuter att ta mig upp.. hehe är inte speciellt smidig, ponnyn var rädd för pallen och hon hade fått ett flipp om jag hoppat upp.. härlig kombination.
 
Iallafall så började hon med att kaxa till sig som FAN. Drog en bocksprång när jag satt mig på plats och sedan vägrade hon gå framåt, la bara volter, var lugn och när hon inte tog skänkeln direkt så petade jag med spöet. Sen piggade hon till sig direkt, och var super energisk och jätteframåt, men traven ville hon inte ta till en början, så samma sak där, tog hon inte skänkeln så petade jag med spöet och vips så kom hon fram i trav, och sen gick hon perfekt resten av ridpasset.
 
Har ridit barbacka en gång tidigare, så jag är inte jättevan vid hennes rygg, men tycker att jag fick till en bra sits utan att spänna mig, bra skänkelläge och hand, vi höll en bra takt och varvade mellan trav och skritt ganska mycket, mycket övergångar oså. Ställde, rakställde, ställde osv, hon var väldigt fin, blev lite svettig precis där jag satt och var helt vit om munnen efteråt av skum.. haha. 
Imorgon blir det ridning igen för att se ifall fasonerna är borta. Ev ligger sadeln fel och hon är rädd att det ska göra ont igen, men insåg att ingenting hände när jag red utan den. Eller så trotsar hon, jag vet inte riktigt.
 
 
första traven efter igångsättningen nu i vintras.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback