dagens Nina

Eftersom att det mulnade igen så var jag inte alls sugen på uteritt när jag väl var i stallet, istället så red vi en stund i paddocken, Red igenom henne i alla gångarter, men joggade på ett tag i traven för att få henne avslappnad och låg i formen, hon tricklades lite till en början, spände sig och vill inte riktigt, men tillslut kom hon ner i en djupare form och det flöt på bra, hon höll ett jämnt tempo igenom nästan hela ridpasset. Galoppen orkade hon bara något varv i taget, men jag köper det, mer klarar hon inte just nu. 
 
 
Nu är vi i ett stadie i ridningen då jag måste fokusera på MIG. Tidigare har all fokus legat på Noreen, en lite lättare sits och att ge henne alla möjligheter till att göra rätt för sig, men nu är det dags att jobba lite mer på min sits, hand och skänkelläge, något som tidigare inte riktigt varit något problem, men nu kan jag tydligen inte ens hålla i tyglarna utan att vinkla handen eller sitta ordentligt i sadeln utan att skänklarna flyger omkring.. usch usch fy och skäms!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback