busunge

Idag stod longering på schemat då jag trodde att jag skulle ha lite mer kontroll ifrån marken.. yeah right! Ibland undrar jag hur jag tänker, känner jag inte min ponny vid detta laget? Hon är iallafall en tickande bomb för tillfället och idag exploderade hon.. hehe. Det gick inte att jobba alls, vi tränade på det som fungerade, dvs flytta för sidan, form och ställning i skritt, men såfort jag bad henne öka tempot så flög hon iväg i en bockserie, lyckades filma vid ett tillfälle.. hehe. 
När hon gick fint i bägge varven i lugn och avslappnad trav så fick hon tillslut springa löst i paddocken och jävlar vad hon flög runt, inte konstigt att hon inte kunna koncentrera sig med all den överflödiga energin.. hehe. Men tycker att det är viktigt att man börjar med arbete och avslutar med bus, och inte tvärtom.
 
 
Just nu vill jag ha tillgång till en stig eller grusväg med uppförsbackar där hon kan få fräsa på i fullfart, tror att det är vad hon behöver just nu, att få gå i ett högre tempo på obegränsad yta.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback