förvirrad och trött

Idag är jag bara helt slut i huvudet, överanalyserat allt som haft med Noreen att göra den senaste veckan, hon har betett sig jättekonstigt, varit stressat, slitit sig, omöjlig att rida osv. Tror att mycket har att göra med faktumet att hon släppts på bete och att vi fått många nya hästar i stallet, det har varit stressigt för henne, hon brunstar och allt kommer på en och samma gång. 
 
Dessutom har hon haft en intensiv vår då hon utvecklats enormt inom ridningen, så nu ska jag träna henne ifrån marken denna veckan ( en lektion ifrån min tränare också ) och sen ska hon vila i två veckor när jag är utomlands, sen får jag se hur vi sätter igång igen, uteritter och markträning ska jag lägga mer fokus på, mycket arbete med huvudet och inte lägga energi på att bygga muskler och kondis innan allt annat sitter. 
 
Idag orkade jag inte ens ta mig ner till stallet, fanns ingen ork, mått riktigt dåligt. Men eftersom att hennes hagkompis fodervärd är därnere och kollar dom så är det lugnt, skönt med bete.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback