Vad händer sen?

Målet är att få ut Noreen på foder, jag har ev studier/utlandsresor inplanerade och tyvärr räcker inte tiden till henne just nu, dessutom mår hon enbart bra av miljöbyte och få lite variation, vill ha ute henne på foder i minst ett år. Ser det som det bästa altenativet, 20år är man bara en gång och hon mår inte bättre av att ha en matte som springer i stallet hela tiden och gör allting halvhjärtat.
Tanken är att rida in Secret nästa år, dvs sitta in honom i alla gångarter och sen vila på det igen. Då hade det varit bäst om Ninan inte var hemma så att jag kan lägga all tid och energi på min lilla stjärna, sen vad det blir av honom, om jag rider in och säljer eller om jag behåller honom, lämnar ut på foder eller vad vi nu gör har jag ingen aning, det får framtiden utvisa. Rent ridmässigt vet jag ännu inte hur vi matchar varandra, jag vill ha en het och pigg häst, lite smågalen och med mycket framåtbjudning.
 
Just nu sätter jag igång Nina igen, igår blev hon riden av en liten tjej för första gången ( dvs ej vuxen ) och jag är sååå stolt. När vem som helst, kunnig som okunnig kan sitta upp och Noreen lunkar fram i önskad takt, i fin form och bara gör som hon blir tillsagd så värmer det verkligen i hjärtat, kvitto på en välriden och fin ponny. Fick även fina komplimanger om henne vilket alltid är kul. Min dressyrtjej!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback