Kvick för skänkeln

Något jag ogillar skarpt är att sitta på en häst som inte tar hjälperna, det stör mig verkligen då jag inte vill sitta och skänkla, smacka eller upprepa samma tygeltag om och om igen utan någon reaktion, det är ett tecken på att hästen inte ridits ordentligt, och något bör göras åt den saken. 
 
Noreen är VÄLDIGT känslig för hjälper, speciellt skänkeln. Det räcker med att jag spänner vaderna lite och hon flyger iväg, mamma fick en bild på det.. haha. 
 
 
Nu är hon lite föör känslig då hon tappar fokus, rytm och form när hon flyger iväg på detta vis och vi får "börja om" lite varje gång man ber om något nytt, men det kommer säkert tonas ner en aning när hon fått lite mer rutin på det hela och kommit ner på jorden en aning.
 
Annars tycker jag att Noreen är en perfekt häst att rida på, känslig, mysig och stabil ( haha, för mig då som är van vid henne små fjanterier. )
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback