galenpanna

idag var min lilla dampis tillbaka, haha. Rider henne ca 1-2 gånger i veckan nu, korta pass för att underhålla bara, ska sätta igång henne lite mer seriöst såsmåningom, idag skulle jag bara rida igenom henne, hon började med att få ett litet flipp påvägen in ifrån hagen, stod sedan och dansade runt som en knas i boxen när jag gjorde henne i ordning och sen ville hon inte stå stilla när jag satt upp.. men det gick fint ändå. Flög in i paddocken och studsade runt längs fyrkanten.. hahaha. Ibland kan jag inte göra annat än att skratta åt min lilla tjej, såå mycket liv i den hästen. 
 
Snabbt fick jag ordning på henne och gjorde mycket volter, red på åttvolt och ställde och böjde, såsmåningom kunde jag släppa tygeln helt och hon hittade en fin form i skritten, vi hade sällskap i paddocken av en av sommarhästarna så hon var lite stressad över det, men det var jättebra träning. 
 
I traven var hon lika fin som skritten, varierade formen mycket och lät henne både gå med huvudet i backen och plockade upp henne kortare stunder för att få lite mer tryck. Galoppen var rund och fin, hon orkade hålla den trots den trånga yta vi tvingades hålla oss till och behöll formen hela tiden. Sen gjorde vi lite skritt/trav övergångar och lät henne gå på längre tygel och joggade av oss lite energi. Nöjd med henne idag trots att hon började med lite väl mycket nerver. 
 
När vi skulle gå ut satt det en tjej på staketet och hon som öppnade "grinden" trodde att Noreen kunde gå igenom trots att hon stod bara någon meter ifrån med linan i handen.. jomen! Noreen kastade sig bakåt och det kändes som om hela min arm gick ur led, gick iallafall ut henne och hon dansade runt mig och tyckte synd om sig själv.. haha, men jag förväntade mig inte alls att hon skulle gå förbi dom utan att ställa till med en scen så det var ganska väntat. 
 
 
 
 
såhär såg vi ut idag. Älskar schabraket ( som var förstort för min andra sadel ), och tycker att det passar Noreen himla fint i färgen. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback