Secret checkar ut

Till helgen hämtar min tränare Secret och tar hem honom till sina unghästar och åringar. Där han ska få busa, leka och bli uppfostrad av hästar som klarar av och orkar med honom. Han har varit väldigt mycket den senaste tiden och jag känner att både jag och Noreen behöver en paus. I valet och kvalet om vi skulle vänta till nästa vecka så kändes det lika bra att få det gjort, kommer vara lika jobbigt oavsett så det känns bra att ha det inom kort framtid. 
 
Noreen ska flyttas in i storstallet igen, i sin gamla box och även ifall jag älskar att stå själv ute i lilla stallet och inte alls ser fram emot att trängas därinne igen så kan det vara nyttigt för henne med lite miljöbyte igen. 
 
 
nyfödd bebis Secret.
 
Rent känslomässigt känns det förjävligt. Vill inte lämna bort honom och känns som om jag misslyckats som hästägare som inte klarat av allt på egen hand ( så tänker jag direkt när jag behöver ta till hjälp.. vet att det är sjukt fel! ), men han kommer att få det bättre än bäst och jag och Noreen kan äntligen påbörja utbildningen igen :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback