Mitt lilla nervvrak

Min lilla tjej blev jagad i hagen av en hund för ett par dagar sedan och har varit SKIT nervös sedan dess, hon är en väldigt nervig häst och det krävs inte mycket för att hon ska gå igång och bli helt spacad. Så idag ställde jag henne i gången, varje gång jag gjorde en hastig rörelse så ryckte hon till, så lugnade henne, masserad, borstade och pillade med henne ett tag och sen började jag skaka flaskor, höpåsar osv bakom och bredvid henne, berömde när hon var lugn och gjorde lite andra saker för att hon skulle se att det inte var något att vara rädd för, tillslut lugnade hon ner sig betydligt och hon fick in och äta.
 
Noreen är en häst som kräver att man underhåller hennes nerver, att "miljöträna" dagligen är nödvändigt och det gäller att utmana hennes rädslor för att vinna förtroende.
 
 
När denna bilden togs hade jag ägt henne i bara ett par månader och hon var rädd för i princip ALLT. Otroligt markrädd, spörädd, rädd för linan och all annan utrustning som inte stämde enligt henne. Helt otroligt vilka framsteg hon gjort egentligen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback