lite galen promenix

Idag testade jag en ny väg. Nämligen upp i samhället, in på en mindre väg, en lite stid och sedan längs ett gärde som är bakom hagarna och ridbanan i stallet.
Allt gick kanon fram till en trädgård där dom hade gått all-in på juldekorationer, det blinkade och lös utav bara helvete och Noreen trodde väl att det var nyårsafton all over again och frustade som en tok. Secret tyckte att såg riktigt coolt ut, så fick släpa en och hängde som en vante efter den andra.. hummpf..
 
När vi skulle in på den lilla stigen så skickade jag Secret först, vilket han kan utan och innan och vet exakt vad som väntas av honom, istället vänder han mitt i på den lilla stigen och ställer sig framför mig och vill förbi.. knashäst! Fick backa honom en bit istället. 
Och på gärdet fick han flipp och tyckte att det var huur kul som helst, även här släpades jag halvt efter och när vi skulle mellan en gärsgård tyckte bägge hästarna att det var bäst att hoppa över och trodde att dom skulle ha halvt ihjäl sig.. usch! 
 
Sen lugnade dom sig och gick fint sista biten hem.. galna små hästisar, märks verkligen att Secret har överdrivet med energi och att miljöträna verkar inte direkt ha någon inverkan på honom, Noreen däremot frustar på hela biten, tittar sig omkring och ser verkligen hur hon växer och känner sig modigare och vågar ta för sig mer, bästa känslan!
 
 
hon växer för varje dag som går.
 
Detta är en häst som behöver tid, tid att mogna, utvecklas och bli trygg och säker i sig själv. Så glad att hon fick komma hit och få den tiden just hon behöver.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback