Ledsen bebis

När jag kom ut i hagen så såg jag att hästarna fått en gran ute i hagen ( skrev ju i förra inlägget att jag funderade på att lägga ut en själv.. haha ), så dom har säkert haft lite att göra idag. Gick en kortare promenad runt gården och ut i samhället, Secret var FULL av energi, sprang bredvid mig hela vägen, trippade på tårna, hoppade till för ingenting, riktigt busig! Noreen frustade på som vanligt och tyckte att det var härligt att få komma ut lite, precis som vanligt.
 
Tänkte mäta Secret, som jag skrev tidigare idag, men av någon skum anledning fick han total panik när jag kom in med måttstickan i boxen, vände rumpan till och fick PANIK.. verkligen inte likt honom då det är få saker som skrämmer honom, så fångade in honom och lät honom nosa på stickan, rörde den vid sidorna av honom och han kickade både med bak och frambenen efter den, trippade på stället och försökte gå på mig.. bebisen var med andra ord livrädd för den.. Stod en stund med honom och stickan inne i boxen, när han var hyfsat lugn så försökte jag mäta honom, men han fick panik igen så jag började om och när han var lugn så slutade jag. Han mätte ( vad jag kunde se ) 130cm i mankhöjd i dagens läge.
 
Efter denna väääldigt traumatiska upplevelse blev han jättedeppig och ledsen, så han fick godis och gosade en stund med honom, pussade och matade honom med hö.. hahaha. Han är så himla speciell den hästen, när han blir ledsen så visar han det huur tydligt som helst, och vill bli tröstad och ömkad med.. jag vet att jag förmodligen beter mig fel i det läget, men han är förmänskligad på alla sätt och vis, och det gjorde alldeles för ont i mammahjärtat att lämna honom sånn.. haha. 
 
 
Stor pojke med andra ord! Han blir iallafall ( vad jag läst mig till ) 140cm i mankhöjd som vuxen, vilket känns skönt, vill helst inte ha två styck c-ponnys.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback