Hopprädsla

Jag har sedan jag lämnade ridskolan utvecklat en hoprädsla. Jag vet inte när det uppstod eller vartifrån den kommer, men med tiden har jag verkligen dragit mig för att hoppa. Xtra var inte hoppad särskilt mycket när jag började rida honom, men han var verkligen duktig och älskade när jag plockade fram hinder, han hjälpte mig otroligt mycket när det kom till hoppningen och höjde verkligen mitt självförtroende, han stannade inte en enda gång under de två åren jag hade honom och tillsammans utvecklades vi verkligen. Men efter honom så har jag bara hoppat mindre och mindre. 
 
Noreen ska hoppas in nu i vår men jag är verkligen osäker på det. Funderar på att låta en vän till mig hjälpa mig med den delen, jag vill verkligen inte ställa till det för henne pga mina egna osäkerheter och vill ha någon säker på ryggen när hon hoppas in.
 
 
Jag är verkligen ingen hoppryttare och tycker inte alls att jag hör hemma i hinder sammanhang.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback