En pigg het häst / en lat seg häst

Alla ryttare är olika, och alla hästar är olika, helt fantastiskt bra med tanke på att alla vill ha olika. Jag har inga tävlingsambitioner och är därför inte ute efter en häst med fantastiska gångarter och högridbarhet, men i valet och kvalet mellan en het, pigg och stark häst eller en åt de segare hållet så väljer jag utan att blinka den pigga hästen.
 
En häst som är framåt, glad och har ett bra huvud och vilja att prestera är mycket lättare och roligare att jobba med än en häst som är seg och omotiverad. Att få en het och pigg häst att använda sig av sin energi och arbeta rätt är mycket lättare än att motivera en häst som tappat viljan, få framåttänk och vilja att prestera. 
 
Båda mina hästar är pigga och glada individer, hurvidare Noreen är att arbeta tillsammans med ifrån ryggen återstår att se, kan inte säga att jag har tillräckligt många ridtimmar på henne för att avgöra åt vilken kategori hon tillhör, men hon är pigg, framåt och har rätt tänk.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback