det börjar bli kallt igen

Av någon skum anledning bjöds vi på minusgrader och lite småsnöande igår.. what liksom?! Det som var så milt och härligt ute, så blir det vinter igen.. suck!! Blir det massa snö får jag åka och fixa ett nytt täcke till Secret. Sålänge det inte blir snö så klarar han sig utan, men vill inte att han ska bli nedkyld av vätan.
 
Nackdelar med minusgrader är såklart att vattnet fryser i hagen *suck*, så fick somsagt ställa ut en mindre hink med vatten. Sen har dom en stooor isbana precis vid ingången, inte jättekul när man har en såpass grinig och känslig liten bebis som Secret som VÄGRAR gå på is/vatten/lera eller något däremellan, det är kan ju trots allt vara farligt ;).
Idag när jag skulle ut med dom så fick jag ström i mig eftersom att han skulle gå på mig ( är tanken att jag ska bära honom i dessa lägen eller vadå?? ) istället för att gå in i hagen.. Sen kan han inte springa och busa som vanligt heller eftersom att det är isfläckar lite här och där i hagen och underlaget är jättehårt. Så vi tar en längre promenad ikväll då han får bli av med lite energi, lillbebbe.
 
Noreen klarar inte särskilt förutom att hon enbart vill ha mat HELA tiden, såklart! Hon är jätte uttråkad av att bara stå rätt upp och ned i hagen utan något att pyssla med, ska se ifall jag kan lösa det med ett hönät + några stolpar eller något, kanske slänga ut en gran i hagen för dom att pyssla med?, hur som så är det ohållbart att gå med hö hela dagarna så att hon ska ha något att äta hela tiden, dessutom äter hon obegripligt fort..
 
 
tänk så härligt med sommar!?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback