Det är viktigt att röra på sig

Är era hästar duktiga på att röra på sig i hagen eller står dom mest och hänger vid grinden och vill komma in?
 
Noreen har blivit mycket mer aktiv sedan hon fick bebis. Dom har haft ganska stora hagar hela hösten/vintern och  Secret har tagit med henne på och annan busrunda. Utöver att busa så går betar dom sig fram och tillbaka i hagen hela dagarna och rör sig i alla gångarter varje dag. Den dagliga motionen är det aldrig några problem även när Noreen har vila med andra ord. 
Sen har vi en liten bit ner till hagen att gå så jag får promenera med dom ett par hundra meter varje dag. 
 
Nu i helgen flyttar vi upp dom, då Secret behöver ström. Det är en mindre hage, men fortfarande utrymme för dom att röra sig fritt i alla gångarter. Eftersom att våra dagliga promenader inte längre tvingas på oss så får jag ta lite mer intiativ att ge mig ut med dom varje dag. Iallafall en liten runda om dagen för att hålla igång. 
Ska även testa att börja skritta Noreen med Secret som handhäst, återstår att se hur detta kommer gå men man kan alltid testa, hade varit suuper om jag kunde börja sätta igång henne redan nu utan att behöva ha hjälp.
 
 
Secret har alltid varit en väldigt glad och livlig liten kille, att rusa runt i hagen, busa, hoppa och ha sig har alltid varit vardag, och även om han inte haft de roligaste lekkamrater har han alltid hållt sig sysselsatt och hittat på skojiga saker.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback