Busungar

När jag mockat och fixat stallet så tog jag med ett litet spö och grimskaft ut i hagen. Noreen blev genast på sämre humör och insåg att det var jobb som gällde, attans! ( hon har haft vintervila sedan i slutet av November ) 
Skötte sig fint efter lite påminnelser om vad det var som gällde och lydnadslongerade henne enbart i skritt, några få varv i traven också för att känna av. Lite gymnastik längs staketet och annat smått och gott som jag kunnde komma på att känna på. När jag sedan skulle backa henne sa det stopp. Noreen har alltid varit väldigt känslig, har jag lagt en hand på hennes bog när vi tränat har hon genast varit snabb att backa rakt och fint men idag sa hon " fuck no! ". Blev lite arg på henne eftersom att hon vet vad som gäller, men enbart jävlades. Hade bara ett litet hoppspö så kände inte att det gjorde någon inverkan när jag petade på henne, utan backa något steg och berömde jättemycket och la av för dagen. Nu vet jag iallafall vad jag behöver träna på och hur jag ska få henne motiverad igen.
 
Secret fick springa lite på lina han med, superkul tyckte han till att börja med, men när hon insåg att han inte kunde springa till mamsen när han ville så strejkade även han *suck*... Vi tog ett sista varv då han skötte sig och sen fick han springa iväg till sin lilla mamma, som la sig ner i snön och gottade sig i solen undertiden vi tränade, skönt med lite paus!
 
Min mobil klarade tyvärr inte av kylan så det blev inga bilder.. men vi hade massa snö och SOL! Underbart men kallt som fan!
 
 
 
en fin Noreen i höstas när vi tränade tempoväxlingar, här samlar hon traven lite för att sedan öka den kvickt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback