Att älska det man gör

När det kommer till hästar och ridsport är det otroligt viktigt att man älskar det man gör, att man älskar sporten, hästar och allt som hör till. Annars kommer det aldrig att fastna. Att träna med mina hästar ger mig glädje, att ge mig ut på en promenad på kvällen med mina små trots att fingrarna fryser till is och det gör ont i fötterna av kyla så ger det mig glädje att vara med dom. 
 
Det kostar riktigt mycket pengar ( vilket man verkligen känner nu när man är vuxen och står för alla kostnader ) och väldigt mycket tid. Att lägga ner så mycket tid och energi på en hobby kan för vissa kännas väldigt onödigt, varför gå upp klockan sex på morgonen dagen efter man festat? Varför trimma dressyr en onsdagskväll istället för att hänga med vännerna? 
 
För mig är valet alltid lätt, har alltid varit. Mina hästar är mina nummer ett och jag prioriterar dom före mig själv. Naturligtvis har jag mer i mitt liv än just djuren, men dom är glädje för mig, och dom får mig att känna mig behövd och älskad. Så just nu är dom ett prio, rent av egoistiska själ då det är dom som får mig att känna mig levande.
 
Jag älskar det jag gör, varje dag.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback