Alla experter gör mig hönsig..

Jag kan läsa mig tokig på alla forum och trådar här på nätet. När det kommer till föl, separering, oönskad dräktighet och ALLT som finns så blev jag helt tokig. Gör jag rätt? Gör jag fel? Vad borde jag göra? Vad KAN jag göra??
 
Hönsmamma som jag är så vill jag båda mina hästar väl i alla lägen. Att försöka separera dom här hemma på gården gick ej, dom mådde inte bra av det och jag mådde desto sämre. Min vet tyckte att jag minsann kunde ha hingstföl med mamma ett tag till ( detta var i november ) då hon trodde att Noreen aldrig skulle låta han betäcka om man råkar bli könsmogen. Secret är 10 månader gammal och fortfarande jättemammig. Noreen låter han dia precis som vanligt, han klättrar ej på henne och dom har en väldigt fin och tajt relation. Dom går står isär på nätterna sedan fyra månader tillbaka och det har aldrig varit några problem..
 
Har hittat ett bete till Secret till våren, tillsammans med en annan hingstkille i samma ålder, och tror att det kommer vara super för min lillkille. Men tills dess? Ska man behöva flytta bort honom + fixa nytt sällskap till Noreen eller kan dom gå ihop under den tiden?
 
Allting löser sig alltid, men just nu är det dessa tankar som håller mig vaken om nätterna och gör mig tokig.
 
 
i somras var hon jättesvår att få i hull och tunnade av riktigt ordentligt. Idag är hon fin i hullet och mår riktigt bra, hon får såklart extra protein för att klara av det, men hon mår absolut inte dåligt av att vara mamma ett tag till.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback