Sväljer mina ord.

Har för mig att jag predikade lite här i bloggen för ett tag sedan om hur viktigt det var att hästen stod still vid uppsittningen, och hur duktig min ponny alltid varit.. fått svälja mina ord denna veckan då min toppade lilla dam inte stått still för en sekund. Men ibland är det bra att bli påmind om hur man ska lösa situationer och få testa sina teorier gång på gång. 
 
Vilket fall som helst så backar hon gärna, och är då noga med att ha en spö och be henne gå framåt, och stanna henne, börjar hon gå framåt så håller jag i tygeln på den sidan jag står så att hon rundar mig och inte "kommer någon vart", när hon stannar får hon beröm och godis. Oftast tröttnar dom ganska fort med dessa dumheter och inser att det är mycket behagligare att stå still. Nu gör håller hon på på detta viset eftersom att hon är såpass pigg och sprallig, otålig och vill komma iväg, men oavsett hur mycket energi man samlat på sig så får hon såklart inte gå förrän jag ber henne. 
Haha, det gäller att ha tålamod med dessa hästar, ibland får jag ta några djupa andetag och pausa lite eftersom att jag egentligen har väldigt kort stubin och noll tolerans när det gäller trams.. hehe. Men Noreen har verkligen lärt mig att behärska mig, mestadels för impulstillsägningar bara leder till mer problem, det är bättre att lösa situationen kontrollerat och lugnt. 
 
 
en rund och fin mage i somras. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback