Ridning på fältet

Idag fick Noreen skrittas fram runt gården och sen jobba lite i skritten på en stooor volt med ställning och lång och djup form. Hon var väldigt pigg, som vanligt och försökte springa ifrån mig flertal gånger. Avskyr när hon gör så och hon tar inte mina halter ordentligt, utan trycker emot och bara springer. 
 
Hon fick iallafall trava och galoppera på en större volt och hon kändes pigg och fin i formen, la lite mer tryck i henne när hon blev trött i galoppen för att kräva ytterligare lite mer, vilket gick bra, inga bakutsparkar eller kickar emot skänkeln, utan hon ökade när jag bad henne och lät henne hållas. Hon stack iallafall inte ifrån mig i galoppen, men tryckte ut sig ur volten ett par gånger, vilket jag inte uppskattade men försökte bara rida på så mjukt som möjligt. 
 
Sen fick hon travas av lång och låg och sträcka ut ryggen ordentligt. Hon var trött i huvudet idag, men pigg i kroppen, haha. Imorgon får hon vila och ta in vad vi jobbat på i veckan och sen på lördag får vi se vad vi ska göra :)
 
 
älskade lilla ponny.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback