Rädd för mjölkstocking

Som ni vet vid detta läget är jag hönsmamma nr 1.. Jag läser gärna mycket på forum och driver mig själv till vansinne av oro och ångest av vad folk har att säga. Eftersom att Noreen varit lite torr runt juvret, eller på kan man nästan säga så har jag varit jätteorolig. Det måste ju göra skitont på henne och spänna hela tiden, men av vad jag kunnat läsa mig till så innebär mjölkstocking att ena sidan av juvret svullnar upp och hästen får feber?
 
Man skall även minska givan av både kraft, hö och vatten och motionera, gärna fler gånger om dagen. Någon av er som har erfarenhet av ston som får mjölkstocking? Är det normalt att juvret blir torrt efter avvänjning? Det behöver väl inte betyda att där finns en inflamation?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback