nu får det vara nog

Noreen har som jag nämnt tidigare varit helt jävla galet pigg de senaste, såklart, finns ingenstans där jag kan träna henne ordentligt så hon blir inte av med sin energi.
Idag testade jag longera, men hon var mer i luften än på marken, bockade såfort jag bad henne gå framåt, hoppade, studsade och var ÖVERALLT, fick henne lugn vissa stunder och fokus låg på att hon bara skulle skritta runt mig, grundläggande med andra ord. Tillslut hoppade hon så mycket att hon tappade balansen och ramlade omkull.. japp! Knashästen reste sig snabbt och blev helt chockad. Insåg att det inte gick att longera idag utan gick med henne en stund, dels för att se så att hon inte skadade sig men så att hon fick röra sig lite iallafall, kontrollerat ;)
 
Nu BEHÖVER jag ha en ridbar paddock, ska iallafall plocka bort kraften ifrån hennes foderstat, så hon bara får hö och lucern, hon är ju fortfarande inte helt 100 i hullet.
Imorgon ska jag rida henne på grus och träna så gott det går, hon är helt galet pigg och har massvis med energi, inte rättvist att hon ska behöva ha det så.
 
 
helst hade vi velat ha sommar, en stooor sommarhage där hon kan springa hela dagarna och en massa gott bete till henne.. men man kan inte få allt.. haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback