nöjd matte

jag är så otroligt tacksam och glad att jag har chansen att släppa Secret på lösdrift. Jag vet att det finns dem som ej har möjlighet att göra det, det beror såklart helt på var man bor i landet, om man bör i stan eller på gård, i norra eller södra, storstad eller liten stad. 
 
Vad jag vet har vi inga lösdrifter här i närheten där dom tar emot åringar, utan Secret bor några mil bort, ute i skogen hos min tränare, där han går tillsammans med två bebisar och några unghästar, har trivs och mår bra :)
 
 
Secret i sin nya flock
 
Jag tror att det är väldigt viktigt för unghingstar att få vara i en fungerande flock, att lära sig grunderna i hur man beter sig, rangordning, uppfostran och diciplin, att jobba med en åring är fruktansvärt påfrestande och jag tycker inte att det är rättvist emot varken ägare eller häst att inte låta dom gå ihop med jämnåriga, för dom är bebisar i behov av lek och bus.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback