Inget rätt eller fel

Jag tycker att det är väldigt viktigt att få ha sin egen åsikt utan att bli hackad på, nertryckt eller utsättas av elaka blickar ett anklagelser. Vill du tävla medelsvår hoppning på din häst varje helg så gör det, vill du lulla runt i skogen varje dag så gör det, vill du rida bettlöst, bomlöst, klassiskt eller western så kvittar det. Det är inte andras rättigheter att spotta ur sig kommentarer eller åsikter som inte är efterfrågade. 
 
Jag kan inte säga att det absolut bästa sättet är att låta sin häst gå barfota i lösdrift bettlöst och aldrig sätta sin fot i ett ridhus och jag kan heller inte säga att det bästa sättet är att träna svår dressyr sju dagar i veckan och aldrig rida ut i skog och mark, för helt ärligt så finns det inget rätt eller fel. Alla tycker vi olika, jag vill tro att alla vill sina hästar väl och vi gör vad vi tycker är bäst för dom, för mer kan vi inte göra.
 
Sen tycker jag att det är viktigt att man är öppen för nytänkande och villig att hela tiden fortsätta lära sig, för vi vet inte allt, ingen gör det. 
 
Noreen går barfota i dagsläget eftersom att hennes hovkvalité är jättefin och i dagsläget finns det ingen anledning till att sko henne, hon står i stall då jag anser att det är den bästa miljön för henne i dagsläget, jag rider i paddocken max en till två gånger i veckan för att inte trötta ut henne på den och jag tränar ifrån marken fler gånger än jag sitter på ryggen. Detta är MIN hästhållning och jag kan stå för allt jag gör med min häst, jag står fast vid vad jag anser vara bäst för min häst och det finns säkert någon som misstycker på någon punkt eller alla och det är okej, men jag frågar inte efter åsikter om min hästhållning och uppskattar inte att höra dom.
 
Hästmänniskor är väldigt ovilliga att acceptera andras synsätt och åsikter, dom tar sig alldeles förmycket rättigheter att pika, förolämpa och predika om vad som är rätt och fel och i min åsikt finns det inget sådant.
 
 
Naturligtvis syftar jag på sund hästhållning och djurmisshandel eller plågsam hästhållning på något sätt eller vis är helt oacceptabelt och det hoppas jag att ni förstår att jag inte rättfärdigar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback