funderingar hit och dit

Fick låna lite hästsalva i stallet igår och skulle känna på Noreens juver eftersom att dom sett lite torra ut. Smörjde runt om och helt ärligt var dom mjuka och varken spända eller torra men hennes reaktioner när jag så mycket som pillade sa allt, hahahah. Hon vevade hejvilt med bakbenen och tyckte att jag var världens idiot som rör henne. Slutade när hon lugnade ner sig ( som beröm ) och tror inte jag behöver oroa mig över hennes juver mer :)
 
Jag skulle inte vilja påstå att Noreen glömt Secret, för det vet jag inte, men för en vecka sedan åkte han och hon bryr sig inte ett dugg. Första och andra dagen var hon lite gnäggig och stressad, men sedan dess har hon varit gamla vanliga Noreen och inte visat några tecken på att hon skulle mått dåligt eller något sådan. Underbart att se. Finns inget värre än att se sitt djur lida och må dåligt och det finns ingenting man kan göra åt saken.
 
Updaten ifrån Secret är att han mår bra och har anpassat sig bra till flocken :) Har ännu inte kunnat hälsa på honom pga jobbet och Noreen.. väldigt synd. Men snart så :) (L)
 
 
åååh! Tänk den dagen han är stor nog att ridas in, tränas, tävlas. Underbara skäckponny vad vi har mycket att se fram emot :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback