En bra sits

Har aldrig haft större problem med min sits under mina år på häsryggen, alltid känt mig väldigt bekväm med mig själv och min sits. Inte för att den varit perfekt eller felfri utan jag har alltid utvecklats till det bättre och varit öppen mot kritik.
Idag däremot känner jag mig fruktansvärt obekväm, jag känner mig klumpig och fokuserar på fel saker hela tiden, och ju mer jag krånglar, desto värre blir det.
När Noreen är mer riden kommer jag rida MYCKET utan stigbyglar och barbacka, vilket jag alltid gjort tidigare. 7 av 10 av mina ridlektioner på ridskolan red jag barbacka då Piccolo hade skavsår av sadeln och Xtra red jag barbacka i princip varje gång kameran inte var framme. 
 
Någon annan som har några tips på hur man kan förbättra sin sits, utan att krångla till det förmycket?
 
 
min hand har däremot alltid varit lika fucked up som idag. Vinklar den väldgt lätt och utan att ha en spegel vid ridbanan så är det väldigt lätt att glömma bort den.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback