Busig liten tjej

Tog med longerlina, spö och godis till hagen och lydnadslongerade Noreen idag. Blött gräs och dåligt underlag så jag höll henne nära och tränade på böjning, balans och styrka idag. Skrittade fram henne på rakt spår och sen började jag plocka in henne och ställa i bägge varven, gå i sidleds, backa osv. När jag bad om trav så flög hon i luften, drog iväg i en bockserie och jag fick mig nästan en hov i pannan.. haha. Hon ställde sig belåten framför mig när hon var klar och tittade på mig med en riktigt charmig blick.. haha. När jag bad om trav igen så for hon iväg ännu en gång och visade klart och tydligt att hon behövde jobba lite mer innan hon var redo för att trava.
 
Så fortsatte med att jobba henne i skritten och sedan såsmåningom traven, tröttade ut henne ganska ordentligt med övningar i trav för att få henne att lugna ner sig, samla sig och riktigt släppa igenom i hela kroppen, tycker att hon skötte sig.
 
Hon drog till med ett par rejäla protester, bockningar, hotade med att stegra sig osv, men löste allting riktigt bra och hon vann ingen fight idag utan när hon gett sig så gick hon riktigt fint istället, duktigt!
 
Tror att vi får köra lite lydnadslongering innan varje ridpass numera då hon visat de senaste dagarna att hon har alldeles förmycket energi för att ge sig iväg på en skritttur till stranden och tillbaka utan att ha tränat någonting innan.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback